756134.jpg

Tervehdin sinua taas, Oi Kultainen Kehräni!

Valoisaa aamua sinulle raikas Itätuuli.
Minä kumarran kahdesti ja heitän sinulle teentomua,
jotta jaksaisit tuoda tullessasi uusia asioita
ja jotta oppisin uutta myös tänään.

Kultaista päivää tahdon sinulle lempeä Etelätuuli.
Minä kumarran kahdesti ja lahjoitan sinulle jauhettua viljaa,
jotta antaisit minulle voimia ja jaksamista elämässäni.
Matkani on pitkä ja rasittava.

Punertavaa iltaa hyvästiksi sinulle lämmin Länsituuli.
Kumarran kahdesti ja ojennan sinulle kaakaojauhoa.
Levitä se maailmalle jotta esi-isiemme aikaa,
menneisyyttä, tapoja  ja historiaa muistettaisiin
ja että se olisi avuksi tuleville tapahtuville asioille.

Sinistä yötä toivotan minä sinulle vilvoittava Pohjantuuli.
Kumarran kahdesti ja heitön sinulle maantomua,
jotta antaisit minulle henkistä voimaa ja keskittymiskykyä
sekä mielen tasapainoa.
Sinuun yhtyy auringonlasku. Sinusta sikiää uusi päivä.

294946.jpg