694778.jpg

Kaikkien unieni läpi minä herään varhaan.

Myrskyn jälkeistä aikaa perään.
Katson rypistyneelle leposijalleni peilistä.
Muistelen iltaa eilistä.

Kultaisen keträn ensimmäisten säteiden
kirjoma kultainen keltainen tukka leviää pielukselle.
Koitan saada sanan esiin parhaan; huulieni väliin..

Mykistyn, päädyn kaaokseen,
vaihdan sanan aatokseen.

Aivan notkean pajun lailla,
ovat kätteni kuumaa kosketusta vailla,
sinun viehkeät uumasi,
sorjat sääresi - norjat ja vahvat.
Sinun verkkaan kohoilevat rintasi.

Kasvojesi tyyneys, levollinen katse uneen
ja huuliesi tahaton hymy saavat vereni kohisemaan,
polttamaan kiehuvana viininä suonissa,
kuivaamaan kurkkuni, pakkaamaan ääneni.

Vaistoan huumasi.
Aistin tuoksun ja käsitän mielettömän juoksuni tänne.
Haluan ulvoa. Haluan kuuluttaa maailmalle; olen täällä.
Vuoreni päällä.

Tempan syliin ja vien sinut aurinkotanssiin,
pyöritän wäkevien käsivarsieni tukemana maailman läpi.
Kiihdytän ajatustesi lentoradan kosmiselle tasolle.
Ja sinä huudat ilosi lomasta:
Rakkauttako tulit tänne etsimään ikuinen kulkija?
Vaiko onnea, harmaa otus?

Minä pysähdyn ja minä vastaan:
Joka rakkautta halaa, pysähtyköön paikoilleen.

Ja minä pyöritän ja minä vastaan:
Jos kuljet tai juokset, se ei löydä olinpaikkaasi.

Ja minä tanssitan Sinua ja minä vastaan:
Onni on silloin kun ei tarvitse mitään.
294946.jpg   

Umbra nihili, olemattomuuden varjo.