491684.jpg
Jos Jeesus olisi  aikoinaan hirtetty,  kävelisivätköhän
mustakaavut  hirttosilmukka  kaulassaan  ihan  vaikka
symbolisessa mielessä tänään?
Kutsuttaisiinko kristittyjä ehkä hirtetyiksi sellaisessa
tapauksessa?
Joutuisiko se  Paasilinnakin  muuttamaan Hirtettyjen
kettujen metsän joksikin muuksi.  Ketuthan kun eivät
kovin paljoa uskonnosta välitä, pikemminkin ovat syö-
miselle uskollisia pääsääntöisesti.


Keskustelua kirvoitti  eräällä tulisteluretkellä sekin
että miksikähän varhaiskristillinen kala ei kelvannut
yleiseen uskonnon markkinointiin kun on kerran  niin
terveellistä
Omega-3 rasvahappojen takia?

Hakaristi,  svastika on paljon vanhempi symboli
kuin kristittyjen risti. Vinoristi ja tasaristi ovat
myös hyvin  vanhoja symboleja.   Intiaanit käyt-
tivät niitä  omiin tarkoituksiinsa, esim. esittääk-
seen ilmansuuntia  jo  paljon  ennen  Jeesuksen
keksimistä.

Svastika,  gammadion  taasen on  kotoisin  muinaisen  
Persian-Intian seuduilta. Hindulaisuudessa hakaristi
symbolisoi äärettömän pyhää ja hyvää.

Persian zarathustralaiset omaksuivat svastikan
monoteistisen uskontonsa symboliikkaan intialai-
silta. Heille symboli edusti nousevaa aurinkoa.

Kuuluipa hakaristi myös suomalaiseen muinaiskulttuuriin
tursaansydämen nimellä. Maineen siltä pilasi lopullisesti
Aatu SS-sakkeineen.

Senkö täytinen  se pani inimisen murhakappaleen
rinnalleen  killumaan.  On siihen  ollut pätevä  syy,
vain on saattanut mennä hukkaan niissä kahinoissa

Nämä ovat  kerettiläisiä ajatuksia,  harhaooppisia,
sanoo joku joka
tietää asian OIKEAN laadun.
RIENAUSTA!  Sanoo
ja rysäyttää  leiman otsaan,
että kajahtaa, mutta tämä on
tätä.
Saattaapa  läsähtää 
ekskommunikaatiokin  niskan
päälle ikeeksi..

walkwolfani.gif

Tuo alun  ingressin  tapainen  panee miettimään
yksinkertaista  asiaa kovin  monimutkaisella ta-
valla. Se karkuuttaa älyn linnunratoja kiitämään.

Niinkö se kastetilaisuudessa mustakaapu ristin merkin
sijaan asettelisikin  älyttömän penikan  kaulaan silkistä
somistellun  hirttosilmukan.  Vakuudeksi  seurakuntaan
ottamisesta.

Siinä se isä ja äiti katsoisivat onnellisina toisiaan ja
nyökkäilisivät suvulle, että nyt meidänkin lapsesta
tuli sitten hirtetty ja ihan virallisesti ev.lut.
Siunattu olkoon ja  eläköön  hyvän ja tasa-arvoisen
elämän niin kuin isossa kirjassa sanotaan.

Mitenkä sujuisi koulussa se uskonnonopetus tuon kommer-
venkin mukaan? Punikeille ja muillekiin hipeille ja riinpiissin-
miehille olisi koulussa erikseen  elämäntaitoa ja tavallisille
hirtetyille
sitä vaan ihan tavallista hirttäytymistä.

No joo, saattaisippa alkuunsa olla jonkin aikaa opettaja-
kunta sekaisin, ainakin hartaammilla osaisi ehkä esiintyä
ylimääräistä
rykimistä pitkin tuntia.

Sitä iniminen  jos äkikseltään  joutuu selittämään,
että ei perskutti sitä isäntää ristille hakattukaan,
enempi venyttivät kaulaa.  Viime tutkimusten mu-
kaan. Siinä helposti joutuu noloon asemaan.

Heti päsähtää päähän,  että kerralla  muuttuu arvottomaksi
monta sataa mottia matkamuistoristinpuuta ja sitä muutakin
pyhäinjäännössälää.

491686.jpgMutta että kyllä se köydenpunojilla
alkaa
hetikohtapaikalla nousukautta
pukkaa
maan.  Pikemmiten ihan.
On se sentäs käsintehty hirtto
köysi
jotenkin  enemmän  vain  säällisempi
kuin semmoi
nen tehdastekoinen.
Niin kai  tuo  menisi,  että  alkaisivat
Lempo soikoon sitä vielä  kiinalaisilla
punotuttamaan,  vaikka  niillä  itsellä
saattaa uskonasiat olla kovinkin rem-
pallaan. Mutta tekevät halvemmalla.
Pirulaiset.

 ANNAHAN OLLA
Kun koulussa on edetty portaalta portaalle ja alkaa ne
varhaispuberteetin ja  murrosiän finnit  ja suvunjatko-
asiat  mieltä vääntää.   Ja angstia  tuppaa pukkaamaan
heti kun aikuisesta vilahduksen näkee tahi joutuu ilmai-
seksi jotain kotona tekemään. Palkkakuopassa.
Sen päälle itsemurhaelkeet vatvoo yökauvet päässä ja
paniikihäiriö nappaa kuristavalla otteella pihteihinsä.
On siinä olemista nuorisolla.

Ja silloin juuri on mentävä leiririppikouluun, kun kerran
muutkin sinne nokkansa tukkii.  Paineet ei  kun lisääntyy.
Mustakaavut on ihan mälsiä ja tytöt pihtareita.

No kuin ihmeenkaupalla sieltä kuitenkin selvitään
hengissä, ei tullut yhtään saatettua tiineeksi. Kun
sentään tuo valistus pelaa koulussa.

Konfirmaatiossa  päädytään edelleen  rokahtavan
gospelin tahdissa ehtoolliselle. Kirkko antaa ilmai-
seksi suuhunpantavaa,  mutta perii  kyllä ne sitten
ajanoloon pikkuhiljaa takaisin korkojen kera.
Niidenkin osan jotka hoksaavat erota  ja päätyvät
pakanoiksi  ikuiseen  kadotukseen ja  käristymään
helvetin tulessa.

Rippijuhlassa suvun kesken nuori inimisen taimi saa
rippilahjaksi hopeisen  tai kultaisen hirttosilmukan.
Muistoksi  ja merkiksi  siitä että  ottanut wastaan
Jeesuksen weren ja ruumiin.
Muori tirauttaa kyyneleen,  isä rykäisee kouraansa.
Sukumanni miettii,  että pitkäänköhän  vielä kestää
tämä hirttorosessi ennen kun pääsee ulos tupakille.

Näin se alkaa inimisellä elämä hirtettynä.

Wielä jää  näivertämään  mieltä se  että olisikko
sitten viimeisellä  matkalla  suvun  valittava joko
pakanoiden tai hirtettyjen hautausmaa?
Asiakas jos ei ole sitä  muistanut mainita,  niin on
siitä keskusteltava ainakin näön vuoksi.
Asianomainen ei valita  lootassaan tuleepa tulok-
seksi kumpi hyvänsä. Saattaa kyllä vielä sen ver-
ran ytyä olla, että toivoo kallimpaa ratkaisua.

Jos kovin olisi vainaja harras hirtetty, niin ilmoitus
hiippakunan vaihdosta pitäisi  laittaa johonkin arvo-
valtaiseen lehteen.
Kirkon julkaisema Hirtetyn vastuu olisi siihen hyvin
onnistunut valinta.

Sen niminen lehti  se tavallisen  inimisen päässä
mietittäisi pitkään,  kun ei tietäis että menisikö
irtonumerot kovin kuumille kiville? R-kiskassa.

294946.jpg  


* Pakanuus tulee latinan kielisestä sanasta paganus, joka
tarkoittaa maalaista.  Sana viittaa  myös uskonnottomaan.
Kreikan kielessä käytetään  sanaa εθνος (ethnos),  joka
kääntyy suomen "pakanaksi".

Alkuperäiskielellä sana tarkoittaa mm. ihmis- tai eläinlaumaa,
alempaan kansan osaan kuuluvaa, kai nykysuomessa lähinnä
rupusakkia.